Tanítványok véleményei

Bérczi Zsófia – vizuális színházi alkotó, fotóművész

„Ez a technika arra inspirál, hogy a jobb életminőség elérése érdekében a mindennapokban megfigyeljük testérzeteinket, tudatosítsuk és javítsuk testtartásunkat, megtanít elengedni testi-lelki feszültségeinket. Az „Alapozó kurzus” elméleti és gyakorlati része egyaránt fontos. Az elméleti oktatás során tudományos részletességgel, a gyakorlati órákon gyengéd érintésterápia segítségével, saját tapasztalataidon keresztül ismerheted meg az emberi test – saját tested – működését. Szeretettel ajánlom az Alexander-technika kurzust és órákat mindenkinek!”

Gábor Krisztina – mikrobiológus, hobbi csellós

„Nekem a csoportos órán nagyon átjött, hogy ne derékból hajoljunk le, hanem a colstok-elvvel szépen, egyenes derékkal. Ez egyben nagyon jó erősítő gyakorlat a műtött térdemnek is! A laza egyensúlyt mindig és mindenütt keresgélem, még főzés közben is! A tanultakat folyamatosan hasznosítom, és ez nagyon jó érzés! Ráadásul megfigyeltem, hogy az egyik gyermekem is elkezdett figyelni a saját testhasználatára.”

Kriszti egyszer küldött nekem egy videót a következő szöveggel: „A legkisebb gyerekem Zita még nem lázad a szülők ötletei ellen, és nézd, mit csinál: saját ötlettől vezérelve Alexanderesen csukja be a mosogatógép ajtaját! Egyszer mutattam neki, hogy milyen jót tanultam tőled (a colstok-technikát) emelésre. Jó földbe hullott a mag:-))) Mert amúgy Zitának már hanyag tartása van, a kisgyerekes, magától értetődő egyenes hátú korszakának már rég vége sajnos…”

Herendi Ágnes – ének-zene és nyelvtanár, hobbi hegedűs

„Erzsébet alapos felkészültséggel állította össze a csoportos Alexander órák anyagát. Részletesen megismertetett bennünket a testünk felépítésével, minden olyanra kitért, ami kell ahhoz, hogy a testünket tudatosan tudjuk jól, fájdalommentesen használni.
A mondás úgy tartja, hogy „Ép testben, ép lélek.” Ez nagyon igaz, de az is igaz, hogy a nap 12 órájában úgy használjuk a testünket, hogy nem figyelünk tudatosan szinte semmire. Aztán egyszer csak jönnek a fájdalmak, kinek hol.
Ez alatt a 16 hét alatt volt idő arra, hogy „újra tanuljuk” a testünk legelemibb és leginkább ignorált használatát. Az ülést, állást, lépcsőn le és felmenést, a fekvést, a felülést stb.
Döbbenetes felismerés volt számomra, hogy mindezt igenis érdemes újra tanulni, hogy a jövőben képes legyek a testem jó működését előidézni, és megtartani. Nekem nagyon új volt a „grounding”, vagyis az, hogy mennyire fontos, hogy a lábunk, talpunk jó alátámasztást kapjon egész nap. Már értem, hogy ez kihat a lelki egyensúlyra is. Az alexanderi elsődleges kontroll lényege a fej-nyak-törzs tehermentes használata, hogy könnyedén tudjunk mozogni, rugalmasan, feszültségtől mentesen, elegánsan, szépen és könnyedén.
Nekem nagyon hasznos volt a tanfolyam, jó volt azt is megtapasztalni, hogy a csoporttársak hogyan küzdenek meg a rossz testhasználati szokásaikkal, ebből is lehetett tanulni.
Elmondhatom, hogy most már tudatosan figyelek a szék beállítására üléskor, gondoskodom a kar alátámasztásáról, a gerinc és a nyak tehermentesítéséről. A háztartási munkavégzés során is tudatosan figyelek a helyes irányokra, és amikor észreveszem, hogy valami nem „alexanderes”, akkor igyekszem STOP-ot adni, és korrigálni.

Jó szívvel tudom ajánlani az alapozó Alexander tanfolyamot Erzsébet vezetésével azoknak is, akiknek még nincsenek fájdalmai, de megelőzésképpen előre dolgozik annak érdekében, hogy ez így is maradhasson, és azoknak is, akiknek már jelez a testük, hogy kellene valamit tenni a fájdalommentes testhasználatuk érdekében.”

Wettl Ferenc – matematikus, hobbi brácsás

„A tudatosság, a tudatosan megélt élet egyre fontosabb lett számomra, és e folyamat egyik elemévé vált a test tudatosabb használatának tanulása is. Sokat segített ebben Erzsébet tanfolyama, amit mindenkinek meleg szívvel ajánlok!”